تفاوت پارچه ساتن ، هبی تی و چارموس

پارچه ساتن(satin)، هبی تی(Habutae) و چارموس(Charmeuse) بسیار شبیه به هم هستند و آویزش نسبتا خوبی نیز دارند. از تمامی این سه نوع پارچه در تولید انواع لباس و دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

پارچه ساتن و چارموس هر دو دارای بافت ساتن بوده که روی پارچه درخشان و پشت پارچه مات است. پارچه هبی تی نیز بسیار شبیه به ساتم و چارموس بوده اما به مراتب سبک تر و دارای بافت ساده می باشد. همچنین در بین سه نمونه فوق سطحی نرمتر و صاف تر دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید بر روی لینک منبع یا اینجا کلیک بفرمایید.

تفاوت پارچه ساتن ، هبی تی و چارموس

ساتن ، هبی تی و چارموس

چارموس یک پارچه نسبتا سبک با بافت ساتن است که پشت پارچه مات است. شاخص اصلی این پارچه آویزش خوب به همراه براقیت بالای ظاهری آن است. براقیت و آویزش مناسب باعث گردیده که این پارچه یک انتخاب عالی جهت تولید انواع لباس خواب، آستر کت، پیراهن، دستمال آشپزخانه، لباس شب و همچنین روکش بالش باشد. این پارچه در انواع کشسان و همینطور چاپ خورده یافت می شود. از پلی استر و بعضا ابریشم در تولید آن استفاده می گردد. تفاوت چارموس با پارچه ساتن ساده افتادگی و آویزش بیشتر آن است.

هبی تی یک پارچه با سطح نرم و با بافت ساده است. از این پارچه عموما جهت آستر، لباس مجلسی و پیراهن های زنانه استفاده می شود. کلمه هبی تی(Habutae) یک واژه ژاپنی است به معنی نرم و کرکی، از این پارچه پیش تر در ژاپن جهت تولید کیمونو استفاده می شد.

ساتن سنگین ترین پارچه در میان سه نمونه را دارا می باشد. این پارچه در گذشته از ابریشم تولید می شده است اما امروزه عمدتا از پلی استر تولید می گردد. از این نوع پارچه در مصارف مختلف از لباس گرفته تا دکوراسیون داخلی منازل استفاده می شود. ساتن دارای انواع مختلفی شامل پشت کرپ، پشت فلانل، چاپ شده، استرچ می باشد.

منبع: www.onlinefabricstore.net