توصیه جدید برای ماسک های تنفسی

استفاده از ماسک ها در کنار مراقبت های بهداشتی همچنان از مهترین نکات جهت مراقبت همگانی برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری کرونا اعلام می‌گردد.
در آخرین ویرایش صفحه مربوط به ماسک های تنفسی در وبسایت مرکز کنترل و پیشگری بیماری(CDC) در تاریخ ۲۱ فروردین(۹ اپریل) موضع گیری جدید صورت گرفته است. در این موضع گیری جدید، استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای را با هدف کاهش روند شیوع بیماری کوید ۱۹ توصیه کرده است(مطلب اولیه در تاریخ 16 فروردین(4 اپریل) منتشر  گردیده).

توصیه های جدید ماسک های تنفسی
بر اساس مطلب فوق، این تصمیم برای مراقبت از افراد جامعه، از ابتلا به بیماری، توسط افراد ناقل که علائمی ندارند، گرفته شده است. تا هنگام سرفه یا عطسه افراد ناقل از پخش شدن آب دهان آن‌ها جلوگیری به عمل آید(این مطلب).

تکمیل توصیه شخصی

در دقیقه‌ی سه، از پادکست “ماسک های تنفسی” که در تاریخ ۱۳ فروردین ماه(1 اپریل) منتشر شد و در روز گذشته مجدد بازنشر گردید، توصیه زیر توسط اینجانب صورت گرفته است:
“استفاده نکردن از ماسک های پارچه ای”.

با توجه به ویرایش مطلب مربوط به ماسک های تنفسی در روز گذشته در وبسایت CDC و همچنین با در در نظر گرفتن اعتبار مطالب این وبسایت در دنیا، بنده توصیه ارائه شده در پادکست خودم را به جمله زیر تغییر می دهم:
لطفا به توصیه جدید منتشر شده مبنی بر استفاده از ماسک های پارچه ای توجه ویژه داشته باشید و برای حفظ سلامتی خود، در صورت لزوم، از این نوع ماسک نیز استفاده کنید”.

تشریح توصیه های جدید

موضوع های جدید صورت گرفته شده را می توان به مقالات مختلف از جمله تحقیق زیر مرتبط دانست:

توصیه های جدید ماسک های تنفسی

در نتیجه گیری این مقاله که با رنگ آبی مشخص شده آمده است که، “یافته های ما نشان می دهد که یک ماسک خانگی فقط باید به عنوان آخرین راه حل برای جلوگیری از انتقال قطرات از افراد آلوده در نظر گرفته شود ، اما بهتر از این است که هیچ محافظتی وجود نداشته باشد”.

همچنین در این مطلب از وبسایت smartfilters که در تاریخ 15 فروردین ماه منتشر گردیده و در آن ماسک های پارچه ای با ماسک های جراحی مقایسه شده است مطرح گردیده استفاده از ماسک های پارچه ای بهتر از استفاده نکردن از آن است(مطمئنا این موضع گیری ها به طور مداوم در حال به روز رسانی می باشد).

توصیه های جدید ماسک های تنفسی

موارد فوق با توجه به شواهدی مبنی بر اینکه ممکن است کرونا ویروس با صحبت کردن و نفس کشیدن ، سرفه یا عطسه انتقال یابد ارائه شده است. بر این اساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا در 3 اپریل(16 فروردین) توصیه کرد که افراد هنگام بیرون آمدن در عموم ، صورت خود را با ماسک پارچه ای یا پارچه بپوشانند.(لینک مطلب)

این در حالی است که در یک مطلب دیگر  با اشاره به توصیه CDC به محدودیت های ماسک های پارچه ای با استناد به یک مقاله علمی منتشر شده در مجله قدیمی و معتبر theBMG اشاره کرده است.

پارچه پیشنهادی

در مطلب ارائه شده در CDC گفته شده است، ماسک‌ها می‌توانند از تمامی پارچه‌های در دسترس شما(حتی ارزان ترین آن‌ها) انتخاب شوند.
در ویرایش جدید؛ شستشو و استفاده مکرر از ماسک‌های پارچه‌ای نیز مطرح گردیده، که بر اساس جنس و میزان استفاده از آن‌ها می‌تواند متغیر باشد.

توجه:

این توصیه‌های عمومی در رابطه با ماسک‌ها توسط مراجع رسمی مربوطه همچنان امکان تغییر دارند. لذا متعهد می‌شوم در صورت دستیابی به هر گونه اطلاعات جدید تر در رابطه با ماسک های تنفسی، مجددا پست جدیدی آماده نمایم.