جنس مناسب مایو

بدون تردید ورزش شنا یکی از بهترین انتخاب ها برای فصول گرم سال است. اگر علاقه مند به این رشته ورزشی هستیدقطعا می دانید که مایو بخش جدا نشدنی از آن است(این روزها با وجود کرونا مگر میشه به این ورزش علاقه داشت!؟). به طور کلی جنس های مختلفی برای مایو می تواند کاربردی باشند، اما نکته قابل توجه انتخاب بهترین گزینه است.

جنس مایو

پارچه لباس شنا می بایست راحت و بادوام باشد. به طور کلی بهترین جنس برای مایو پارچه های ترکیب پلی استر/الاستان هستند. الاستان به الیاف کشسان گفته می شود که معمولا با نام تجاری لاکرا شناخته می شوند. این الیاف باعث فرم پذیری بهتر مایو هنگام استفاده می شود. از طرفی پلی استر به دلیل ثبات رنگی خوب و مقاوت عالی در برابر کلر یک انتخاب عالی برای مایو می باشد. فراموش نکنیم که نایلون نیز یک انتخاب خوب برای تولید انواع مابو است.

کاربرد الیاف طبیعی در مایو

شاید برای شما این سوال ایجاد شود که آیا الیاف طبیعی برای مایو مناسب نیست؟ باید به شما بگویم که پیش از تولید الیاف مصنوعی لباس های شنا از الیاف طبیعی و به طور خاص از پشم تولید می شدند. پشم به دلیل ارتجاع خوبی که داشت یک انتخاب عالی بود، اما همه ما می دانیم که جاذب آب بودن این الیاف باعث سنگینی مایو می شود، همچنین در استفاده کوتاه مدت نیز فرم خودش را از دست می داد. طی چند سال اخیر چند برند معتبر تولید لباس شنا، تلاش کرده اند مجدد از ترکیب الیاف طبیعی و به طور خاص پنبه و پلی استر لباس های شنا تولید کنند و روانه بازار نمایند.