جنس کیسه چای کیسه ای

کیسه ی چای کیسه ای، پاکت های متخلخل و سوارخ دار هستند که برگ های چای را در خود جای می دهد. جالب است بدانید 75 درصد چای در دنیا به شکل کیسه ای عرضه و استفاده می شود. این کیسه ها می تواند از نوع کاغذ صافی یا انواع پارچه تولید شوند. از سلولز، الیاف پلاستیک خوراکی( food-grade plastic) و الیاف پنبه ای در این کیسه ها استفاده می شود.

انواع کیسه های چای کیسه ای به شرح زیر است:

کاغذ صافی

پرکاربرد ترین نوع چای کیسه ای از این نوع است. قیمت تمام شده دلیل اصلی استفاده از این جنس است. پرز های خیلی ریز جدا شده از این جنس، مواد استفاده شده در سفیدگری منسوج، چسبانده شدن با چسب از معایب این جنس است.

پارچه موسلین

یکی از قدیمی ترین انتخاب ها در تولید چای های کیسه ای پارچه های ظریف پنبه ای از از نوع موسلین است. این پارچه ها به دلیل طبیعی بودن جنس الیاف و همچنین جاذب بودن آب بسیار انتخاب خوبی به نظر می رسد. قیمت بالای محصول نهایی مشکل استفاده از این جنس است. گفته می شود این الیاف روی طعم چای تاثر گذار است که شاخص مثبتی نیست!

توری های از جنس PLA

این پارچه ها غیر سمی هستند و به دلیل برگشت پذیر بودن به طبیعت یک جایگزین خوب برای انواع الیاف مصنوعی است. این الیاف تولید شده از نشاسته ذرت بوده و با نام سویلون(Soilon) هم شناخته می شود. امروزه از این جنس به شکل محدود برای تولید کیسه های چای کیسه ای استفاده می شود اما در آینده یک انتخاب خوب برای تولید این محصول خواهد بود.

کیسه چای کیسه ای