روتختی پرکاله یا ساتین؟

اگر به دنیای روتختی ها یا ملحفه(ملافه) روتختی ورود کرده باشید، متوجه شدید که در این بخش از محصولات نساجی تنوع بالایی از پارچه وجود دارد. پارچه های مختلف دارای شاخص ها و کاربرد های منحصر به فردی می باشند. دو نوع از شناخته شده ترین پارچه های کاربردی برای کالای خواب ساتین و پرکاله می باشد. این دو نوع پارچه عمدتا با هم مقایسه می شوند.

به طور کلی ملافه های ساتین به دلیل نرمی و لطافت ابریشم گونه ای که دارند به‌عنوان محصول سطح بالا و لوکس در نظر گرفته می‌شوندممکن است کمی صاف و لغزنده باشند اما بسیاری از مردم این احساس را دوست دارند.

از طرفی پرکاله نیز پارچه ای نرم و لطیف است. ساتین کمی بیشتر از پنبه گرما را نگه می‌دارد، بنابراین اگر در آب و هوای گرم هستید یا اگر در رختخواب عرق می‌کنید، مهم است که به این موضوع توجه کنیداز طرف دیگر، اگر در منطقه ای خنک‌ زندگی می‌کنید، ساتن شما را گرمتر از پنبه نگه می‌دارد. از طرفی پرکاله قوی تر است و بافت محکم تری داردپرکال دارای روکش مات است در حالی که ساتن براق است

در نهایت بسیاری از افراد در انتخاب روتختی ساتن را برای ملحفه های خود به پرکاله ترجیح می دهندآنها ظاهر نرم، ابریشمی و براق موجود در ساتن را دوست دارند.

روتختی پرکاله ساتین