زمان شستشوی لباس

این سوال قطعا برای شما هم ایجاد شده است که آیا پس از هر بار شستشو می بایست لباس ها شسته شوند؟در این مطلب کوتاه سعی خواهد شد به این سوال ساده اما در عین حال مهم پاسخ داده شود.

اینکه هر چند وقت یک‌بار باید لباس‌ها شسته شود به طور خاص به نوع لباس بستگی دارد. لباس‌هایی که هنگام پوشش به پوست نزدیک تر هستند، مانند لباس‌های زیر و جوراب‌ها باید به طور مکرر شسته شوند(حتی اگر فکر می کنید تمیز هستند)، در حالی که انواع دیگر لباس‌ها را می‌توان چندین بار قبل از شستشو پوشید. برای اطلاعات بیشتر در مورد دفعات شستن لباس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

تمامی انواع لباس‌های زیر و همچنین جوراب‌ها باید بعد از هر بار استفاده شسته شوند. از آنجایی که لباس‌های زیر، جوراب‌ها و زیرپوش ها در تماس نزدیک با پوست و عرق شما هستند، شستن آن‌ها پس از هر بار استفاده، حس تازگی آن‌ها را حفظ می‌کند.

لباس های روزمره

برای لباس‌های روزمره، لازم نیست پس از هر بار پوشیدن شسته شوند، مگر اینکه بدبو یا کثیف باشند. مواردی مانند شلوار، ژاکت، پلیور و سوئیشرت لازم نیست بلافاصله پس از هر بار پوشیدن آنها را بشویید. در نظر داشته باشید شستشوی زیاد، لباس شما را سریعتر فرسوده می کند.

در اینجا چند دستورالعمل اساسی در مورد دفعات شستن لباس ها وجود دارد:

  • پیراهن و بلوز:  بعد از 1 تا 2 بار پوشیدن
  • شلوار یا شلوار:  بعد از ۲ تا ۳ بار پوشیدن
  • شلوار جین:  بعد از 4 تا 5 بار پوشیدن
  • کت و شلوار : بعد از 5 تا 6 بار پوشیدن
  • لباس خواب:  بعد از 2 تا 3 بار پوشیدن

لباس های ورزشی

اگر اهل تمرین و ورزش هستید همواره در نظر داشته باشید شستشوی لباس هایی که در محیط ورزش استفاده می کنید پس از هر بار استفاده توصیه می شود. شستشوی لباس های تمرینی همزمان که باعث دفع بوی حاصل از عرق بدن و حس تازگی در آن ها می شود، در عین حال برای سلامتی پوست هم مهم خواهد بود.

 ملحفه و حوله 

ملحفه ها و حوله ها اگرچه در دسته پوشاک به حساب نمی آیند اما شستشوی این محصولات نیز در فواصل کوتاه توصیه می شود. برای ملحفه ها پس از هر 2 یا 3 هفته یکبار و برای حوله ها پس از هر 5 تا 6 بار استفاده پیشنهاد می شود شسته شوند.

شستشوی لباس