لباس بازیگران – حامد بهداد – می خواهم زنده بمانم

پارچه پشم جوشانده شده(boiled wool) یکی از انواع پارچه های زمستانی بوده که در تولید انواع کت، جلیقه، ژاکت، کلاه، پالتو و کاپشن استفاده می شود. برای تولید پارچه پشم جوشانده شده(boiled wool)، پارچه پشمی را به وسیله آب داغ تحریک می کنند که سبب جمع شدگی و افزایش وزن پارچه می شود(به نوعی نمدی می شود). این پارچه یکی از انواع پارچه پشم نمدی به حساب می آید و بسیار شبیه به پارچه های بی بافت نمدی شده است.

تولید پارچه

پس از بافته شدن پارچه، توسط جوشاندن در آب داغ در کنار محلول قلیایی مانند صابون پارچه نام برده شده تولید می شود. پارچه در آب جوش هم زده می شود، هم زدن باعث می شود سطح پوسته ای الیاف پشم(فلس) به هم بچسبد و پارچه ای نمدی تولید شود. نتیجه این امر یک پارچه محکم و متراکم است که از هر جهت 50٪ کوچکتر از پارچه قبل از اعمال آب جوش و ماده قلیایی می باشد.

پارچه پشم جوشانده شده(boiled wool)

جلیقه حامد بهداد – سریال می خواهم زنده بمانم

در قسمت های 17 و 18 از فصل یک سریال می خواهم زنده بمانم این جلیقه شیک به تن حامد بهداد بازیگر محبوب من در این سریال بود. این پارچه ایستایی بالایی داشته و برای لباس هایی از این دست بسیار کارامد می باشد.

تفاوت با پارچه نمدی

در پارچه جوشانده شده الیاف موجود در پارچه به خوبی نمایان و مشخص است، در حالی که در پشم نمدی شده به واسطه رول شدن و باز شدن های مداوم و همچنین فشار بالای اعمال شده، الیاف کاملا در ساختار پارچه فرو رفته است. ضمن آنکه ضخامت پارچه نمدی به مراتب به نسبت پارچه پشم جوشیده بیشتر است.

مزایا

پارچه پشمی و پارچه پشم جوشانده شده(boiled wool) همانطور که از اسمشان مشخص است هر دو از جنس پشم هستند. اما در پارچه پشم جوشانده شده، الیاف پشم در ساختار پارچه دچار جمع شدگی می شوند(در هم فرو می روند)، از این رو زمانی که از این نوع پارچه در تولید انواع لباس استفاده می شود این منسوج اجازه ورود باد و همچنین خروج گرمای بدن را نمی دهد، لذا پارچه بسیار گرمی به حساب می آید. همچنین متراکم بودن این پارچه باعث می شود در برابر نفوذ آب نیز مقاوم باشد.