معرفی نشان بین المللی پشم

لوگوی مربوط به کمپانی Woolmark یکی از شناخته شده ترین نشانه های کاربردی استاندارد در صنعت نساجی در سراسر دنیا است. برای بسیاری از مردم دنیا وجود این نماد مشخص کننده این است که محصول فوق تهیه شده از ۱۰۰ درصد پشم طبیعی است.

نشان بین المللی الیاف پشم

کمپانی Woolmark ارائه دهنده یک تعهد بین تولید کنندگان پشم، برندها و مصرف کنندگان در رابطه با صحت و کیفیت الیاف پشم می باشد. این کمپانی در حقیقت یک سازمان غیر انتفاعی است که همزمان با فعالیت در زمینه تحقیق، توسعه و استاندارد سازی در زمینه پشم؛ در تلاش است کلیه مسیر زنجیره تامین در این زمینه را متحد نگاه دارد.

شاید جالب باشد بدانید که این لوگو(نشان بین المللی پشم) در ابتدا با هدف ارائه گواهینامه به تولید کنندگان پشم توسط یک طراح ایتالیایی در سال ۱۹۶۴ به خواسته این شرکت طراحی شد ولی در ادامه جایگاه ویژه ای برای خود پیدا کرد. تا جایی که این لوگو همزمان هم لوگوی شرکت Woolmark و همینطور نشانگر الیاف پشم در محصولات نساجی می باشد.

نشان بین المللی الیاف پشم

در حال حاضر علاوه بر شمایل اصلی از دو طرح گرافیکی دیگر نیز برای نشان بین المللی پشم استفاده می شود که هر یک معنا و مفهوم خاص خود را دارا می باشد.

به معنی 100 درصد پشم تازه و خالص. در این حالت تا 3 درصد ناخالصی هم اجازه داده می شود.

  • Woolmark blend:

شامل حداقل 50 درصد پشم تازه با تلورانس 3 درصدی. در این حالت تنها یک لیف غیر پشمی مورد تائید می باشد.

  • Wool blend:

این لوگو در سال 1999 ثبت گردیده، این لوگو برای محصولاتی مورد استفاده دارد که حاوز 30 تو 49 درصد پشم تازه باشد. تنها یک لیف غیر پشمی در این حالت نیز میتواند در ترکیب حضور داشته باشد.