نگهداری لباس های زمستانی

همزمان با پایان فصل سرد سال و شروع فصل جدید زمان آن رسیده که لباس های گرمی که در زمستان استفاده می کردید جمع‌آوری نماییم. به این ترتیب پوشاک با ارزشمان را برای زمستان آینده محفوظ نگه خواهیم داشت.

برای نگهداری لباس های زمستانی می‌بایست یک سری نکات مهم را به یاد داشته باشیم. نباید تردید داشت که سهل انگاری باعث آسیب به هر یک از آن ها خواهد شد.

از آنجا که لباس های زمستانی به نسبت انواع بهاری و تابستانی حجم و اندازه بزرگتری دارند، لذا احتمال آسیب دیدن آن ها به نسبت بیشتر خواهد بود و به مراقبت بیشتری نیازمند می باشند. در این مطلب قصد دارم چند نکته را برای نگهداری از این لباس ها تا آغاز فصل آینده برای شما یادآوری کنم.

نگهداری لباس هی زمستانی

نکات اساسی نگهداری

  • هنگام جمع آوری لباس های تان حتما از خشک بودنشان مطمئن شوید؛ چرا که وجود حتی مقدار کمی رطوبت می تواند آسیب های غیرقابل بازگشتی را برای لباس های با ارزش شما به وجود آورد.
  • در صورتی که بر روی لباس هایتان لکه وجود دارد حتماً پیش از انبار کردن، لکه را به طور کامل برطرف کنید. باید بدانید با توجه به ذات گرمی که این دسته لباس ها دارند و مدت زمان نسبتا طولانی که انبار می‌شوند، باعث پخته شدن لکه و تثبیت آن ها بر روی لباس خواهد شد. به این ترتیب از بین بردن آن برای شش ماه آینده که مجدد به سراغشان می روید، غیر قابل انجام می باشد.
    این موضوع در رابطه با لکه و بوی عرق نیز صادق می باشد.
  • تا حد امکان از کاور های سلفونی برای نگهداری بلند مدت لباس هایتان استفاده نکنید. این نوع کاور در بازه زمانی بلند باعث زردی لباس ها خواهد شد. کاور های پارچه ای و انواع بی بافته که در رابطه با کت شلوار ها استفاده می شوند جایگزین مناسبی برای کاورهای سلفونی می باشد.
  • محیط های تاریک بهترین فضا برای نگهداری لباس های زمستانی خواهد بود. باید بدانید نور، باعث تغییر رنگ لباس بعد از گذشت زمان می گردد و بخشی از لباس شما که در معرض نور(خورشید یا نور مستقیم لامپ) باشند، تغییر رنگ می دهند(در اصطلاح قسمت‌های تاخورده لباس یا قسمت‌های در معرض نور خط می‌افتد).
  • اگر لباس هایتان را به تازگی از خشک شویی تحویل گرفته اید تا به صورت تمییز شده آن ها را انبار و نگهداری کنید، با توجه به اینکه خشکشویی ها لباس های شما را به صورت اتو کشیده به شما تحویل می دهند و اتوکشی حرارت توأمان با رطوبت بخار آب است، لذا از خشک بودن لباس هایتان کاملاً اطمینان حاصل کنید، سپس برای جمع‌آوری آن ها اقدام نمایید.
  • پلیور ها و لباس های بافت را به صورت تا خورد نگهداری کنید و از آویزان کردن آن ها برای این زمان نسبتا طولانی پرهیز کنید، آگاه باشید که با گذشت زمان، یقه های لباس، فرم خود را از دست خواهند داد و قسمت شانه های لباس نیز به حالت آسیب‌دیده در خواهند آمد.
  • اگر از کیسه های وکیوم استفاده می کنید از مکش زیاد هوای داخل کیسه جداً خودداری کنید، له شدگی لباس‌های شما در مدت زمان طولانی در اثر مکش بالا بی تردید اتفاق خواهد افتاد.

امیدوارم با مطالعه این مطلب و به کارگیری نکات یادآور شده در آن از آسیب دیدن لباس های با ارزشی که در اختیار دارید جلوگیری شود. پس با رعیت این نکات بدون هیچگونه دغدغه ای در فصل سرد آینده به سراغشان بروید و از پوشیدنشان لذت ببرید.