پارچه میکرو پلار

پارچه فلیس یا پلار دارای انواع مختلفی می باشند. این پارچه پر کاربرد به دلیل پرز هایی که روی سطح پارچه دارد باعث می شود که هوا به طور فیزیکی محبوس شود و به نوعی باعث گرم نگه داشتن بدن شوند. این پرز های با توجه به ضخامت و وزن پارچه پلار متفاوت خواهد بود. در این میان نازک ترین و ظریف ترین نوع پارچه پلار میکرو فلیس یا میکرو پلار است.

کاربرد پارچه میکرو پلار

میکروفلیس به دلیل نازک بودن و کمتر بودن میزان پرزها، گرمای خیلی بالایی نمی تواند داشته باشد. محصولات تولید شده از این نوع پارچه به عنوان لایه های میانی روی لباس پایه(بیس) و زیر کاپشن های  ضد آب پوشیده می شوند. همانطور که گفته شد میکرو پلار کمترین سطح عایق و در عین حال بالاترین قابلیت تنفس را فراهم می کند، بنابراین برای فعالیت های بدنی در هوای نه چندان سرد برای کوهنوردان و طبیعت گردان ایده آل هستند.

وزن پارچه میکرو پلار

به طور کلی، هر نوع پارچه پلار تا 200 گرم بر متر مربع میکروفلیس گفته می شود. این نوع پارچه بیشترین انعطاف را هنگام انجام تمرینات بدنی دارا بوده، زیرا ساختار آنقدر ضخیم نیست که حرکت را محدود کند. سویشرت ها و بلوز های میکرو پلار در مواقعی که شرایط دمایی ملایم است اغلب به عنوان لایه رویی لباس انتخاب می شود.

شاخص لباس های میکرو پلار

نکته جالب در مورد لباس های تولید شده از این نوع پارچه این است که ویژگی‌های اضافی مانند جیب‌های متعدد و یک کلاه بزرگ در میکروفلیس یافت نمی شود، زیرا هدف این است که این دسته محصولات با توجه به کاربردشان ساده و بسیار سبک نگه داشته شوند.