پارچه های کبریتی

در دنیای پوشاک پارچه های مشابه زیادی دیده می شود. بسیار از این پارچه ها به جهات مختلف از جمله نام، ظاهر و یا نوع بافت به یکدیگر شبیه هستند اما در مقایل به جهت کارایی تفاوت های چشمگیری با یدگیر دارند. در این مطلب قصد داریم در رابطه با دو پارچه مخمل کبریتی و بِدفورد صحبت کنیم که به جهت ظاهری بسیار شبیه به هم هستند اما در واقع بسیار از هم تفاوت دارند!

مهمترین وجه شباهت این دو پارچه، خطوطی است که در راستای طول این پارچه ها دیده می شود(فرم کبریتی). در تصویر پایین می توانید ظاهر این دو پارچه را ببنبد. در این تصویر پارچه نارنجی رنگ مخمل کبریتی(corduroy) و پارچه خاکی رنگ بدفورد(bedford cord) است.

پارچه بِدفورد

بِدفورد یک پارچه نسبتاً سنگین با راه های عمودی است. این پارچه معمولاً از جنس پنبه و بعضا پشم و با استفاده از نخ های پر تاب تولید می شود. از این پارچه معمولا برای تولید شلوار استفاده می گردد. پارچه بِدفورد یک پارچه مقاوم و با دوام است.

پارچه مخمل کبریتی

پارچه مخمل کبریتی یک پارچه شناخته شده و پرطرفدار بوده که در راستای طولی دارای یکسری خطوط پرزی شکل می باشد. این پارچه مقاوم بوده و از جنس های مختلف همچون پنبه و پلی استر تولید می شود. از این پارچه بیشتر برای فصل سرد سال و تولید لباس های مختلف از جمله پیراهن، شلوار، کت و کاپشن استفاده می شود.

مخمل کبریتی