پارچه پشه بند

اگر به دنبال توری پشه بند گشته باشید، مشاهده کردید که انواع مختلفی از این نوع محصول در بازار موجود است. تور های پشه بند می تواند از جنس های مختلف همچون پنبه، پلی پروپیلن، پلی استر یا نایلون تولید شود. اما پلی استر و پنبه دو جنس پر کاربرد در تولید توری پشه بند می باشند. پارچه یا توری پشه بند تولید شده از پلی استر به جهت وزنی سبک هستند. این نوع پارچه پشه بند به جهت جابجایی ساده برای سفر یک انتخاب فوق العاده خواهند بود، ضمن آنکه طول عمر بیشتری نسبت به نوع پنبه ای نیز دارا می باشند.

به طور کلی دو نوع پارچه پشه بند وجود دارد. نوع استفاده خانگی و نوع مناسب سفر. توری ها پشه بند در هر دو نوع، دارای اندازه منافذ مختلفی می باشند. به این ترتیب که هر چه میزان منافذ پشه بند بزرگتر باشد، خنک تر خواهد بود اما جلوگیری کمتری در مقابل ورود حشرات با سایز کوچکتر را خواهد داشت. طبق استاندارد در صورتی که اندازه حفره های توری 1.2 میلیمتر باشد، مناسب برای جلوگیری از ورود پشه، و میزان کوچکتر یعنی در حدود 0.6 میلیمتر مناسب جهت جلوگیری از ورود حشرات ریز و گزنده خواهد بود.

بر اساس اسناندارد سازمان ملی استاندارد ایران یک توری استاندارد از جنس پنبه با بافت ساده بهتر است از نخ با نمره حدودی 24 تکس و تراکم تاری 18 و پودی 13 تولید شود. بر این اساس گرماژ پارچه پیشنهادی در خدود 70 گرم در متر مربع خواهد بود.

تور پشه بند