پوشاک و آلرژی

تا به حال درگیر حساسیت های مختلف شامل اگزما، خارش و سوزش روی پوست خود شده اید؟ خیلی اوقات این سوال برای شما پیش آمده که دلیل این مشکل چه چیز می تواند باشد؟ آیا جنس لباس بدی انتخاب کردم؟ آیا ساختار مصنوعی الیاف لباس باعث این اتفاق شده؟ امیدوارم که هیچ زمان تجربه این مشکل را نداشته باشید که نیاز باشد به دنبال عوامل ایجاد آن باشید.

مایت ها

شاخص های مختلفی می تواند باعث جذب عوامل حساسیست زا باشند. از جمله این عوامل مایت ها هستند. هیره‌ها یا مایت‌ها موجوداتی میکروسکوپی از شاخه بندپایان و ردهٔ عنکبوتیان هستند و از موفق‌ترین بی‌مهرگان کره زمین به حساب می آیند.
بخشی از غذای این موجودات، سلول‌های مرده پوست بدن انسان است که روی انواع پارچه لباس های ما وجود دارد. هیره‌ها اغلب باعث واکنش‌های حساسیتی و آلرژی می شوند.

جنس لباس و حساسیت

پارچه های الیاف طبیعی به دلیل نداشتن تجمع بار الکتریکی گرد و غبار را به خود جذب نمی کنند(مایت ها از طریق گرد و غبار رفت و آمد می کنند!) این در حالی است که رفتار الیاف مصنوعی کاملا برعکس این موضوع است.
الیاف طبیعی ذاتا مقاومت خوبی در برابر این حشرات ریز دارند. لینن و پنبه از جمله بهترین الیاف ضد حساسیت به حساب می آیند. پشم و ابریشم نیز در کنار این دو الیاف از سلامت پوست شما محافظت می کنند.

محل نگهداری لباس ها

  • رطوبت و گرما بهترین محل برای رشد این موجودات به حساب می آید، پس از گذاشتن لباس مرطوب داخل کمد لباس خودداری کنید.
  • باقیمانده غذا ها روی لباس ها نیز می تواند به عنوان تغذیه مایت ها باشد، لذا از نگهداری لباس های چرک داخل کمد لباس خودداری کنید.
  • مراقب لباس های زیر(شورت) باشید، پارچه این لباس ها به طور عجیبی شرایط رشد این موجودات را دارند و می توانند روی سلامت پوست شما موثر باشند.

پوشاک و آلرژی