فروش آنلاین محصولات نساجی همچون پارچه یکی از مواردی است که این روزها در حال انجام شدن است. این نوع فروش برخلاف گذشته، روز به روز در حال افزایش می باشد. اما برای فروش محصولات پارچه می بایست اطلاعات کاملی در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد تا خریدار محصول بتواند با آرامش بیشتری جهت تهیه محصول به صورت آنلاین قدم بردارد. در این متن به اطلاعات ضروری جهت فروش پارچه به صورت آنلاین به طور کامل اشاره گردیده و برای هر مورد به صورت تک به تک مثالی نیز در نظر گرفته شده است.
- کد محصول: برای ارتباط گرفتن بهتر با مشتری برای هر محصول باید کد تعریف شود. مثلا C0521
- رنگ یا رنگبندی: رنگبندی موجود از پارچه می بایست اعلام گردد. مثلا سفید یا ارایه کالیته رنگی
- ترکیب جنس پارچه: ترکیب جنس پارچه می بایست به دقت ارائه گردد. مثلا 100% پنبه یا 80% پلی استر، 20% پنبه
- نوع بافت: در تصاویر، نوع بافت مشخص نیست و برای خریداران آگاهی از نوع بافت پارچه مهم است. مثلا تافته یا جناقی
- کاربرد پارچه: برای خریدارانی که دارای دانش فنی کمتری هستند در انتخاب محصول کمک رسان است. مثلا مناسب برای پیراهن
- عرض پارچه: عرض پارچه باید به واحد مرسوم(سانتیمتر) اعلام شود. مثلا 150 سانتیمتر
- طول طاقه: برای فروش پارچه ها در ابعاد “طاقه ای” می بایست اندازه طول هر طاقه اعلام گردد. مثلا 70 متر
- واحد طرح: نقاط تکرار در بافت یا چاپ در پارچه های طرحدار است که می بایست به سانتیمتر اعلام شود. مثلا 50 سانتیمتر
- تراکم بافت: تراکم بافت به معنای تعداد تار(عدد اول) و تعداد پود(عدد دوم) در هر سانتیمتر پارچه باید عنوان شود. مثلا 60*30
- وزن پارچه: گرم در متر مربع یا gsm از مواردی است که باعث آگاهی از میزان سبکی و سنگی پارچه می شود. مثلا 180
- میزان آبرفت پارچه: این عدد می تواند کمک مهمی به تولید کنندگان لباس باشد(ماکزیمم عدد آبرفت اعلام شود). مثلا 3 درصد
- نکات شستشویی: برای نگهداری پارچه توسط مصرف کننده و تولید کنندگان لباس ضروری است. مثلا شستشو با آب 30 درجه
لازم به توضیح است که در این متن تنها به موارد تخصصی در زمینه شناسنامه پارچه که در تخصص بنده هست اشاره گردیده. مواردی همچون ارائه برند پارچه، کشور تولید کننده محصول و همچنین قیمت از آن دسته اطلاعاتی است که برا اساس سیاست سازمانی هر مجموعه می بایست تصمیم سازی گردد.